Sunday, 11 March 2012

Olejek migdałowy.

Któregoś dnia robiąc zakupy, które nazywam „łazienkowe” (środki czystości, papiery toaletowe i takie tam) rzuciła mi się w oczy mała buteleczka z napisem Almond Oil za 99 pensów!! Oczywiście wylądowała w moim koszyku. Co prawda nie byłam pewna, na co dokładnie używa się olejek migdałowy, ale ostatnimi czasy popularność olejków jest tak wielka, że długo się nie zastanawiałam nad jego kupnem. Wróciłam do domu i zaczęłam szukać informacji na temat tego olejku. Głównie jego wpływu na skórę. A co znalazłam- wszystko przekażę Wam:).


Olejek migdałowy otrzymuje się przez wyciśkanie na zimno nasion drzewa migdałowego, ma jasno żółty kolor, zawiera kwas ursolowy i kwas oleinowy- związki pochodzenia roślinnego, które mają właściwości przeciwzapalne i przywracają naturalną barierę ochronną skóry. Zawiera duże ilości witaminy E oraz D i jest bardzo łatwo wchłaniany przez skórę i włosy. Dodatkowo nie zapycha porów i nadaje się do każdego rodzaju skóry.  Jest bardzo łagodny i nie drażni skóry. Olejek migdałowy ma duże korzyści dla zdrowia, w które się akurat nie wgłębiałam. Regularne jego spożycie pomaga zmniejszyć poziom cholesterolu.

OLEJEK MIGDAŁOWY DLA WŁOSÓW
~ dodaje blasku,
~ nawilża,
~ wzmacnia,
~ powstrzymuje wypadanie,
~ łagodzi swędzenie skóry głowy.
Kilka kropelek olejku można zmieszać z szamponem lub odżywką i myć włosy jak zwykle. Można również opuszki palców namoczyć w olejku i kolistymi ruchami masować skórę głowy.

OLEJEK MIGDAŁOWY DLA SKÓRY
~ nawilża i wygładza,
~ poprawia karnację,
~ łagodzi podrażnienia i zapalenie,
~ opóźnia procesy starzenia,
~ zmniejsza uczucie swędzenia,
~ rozjaśnia cienie pod oczami i plamy na twarzy,
~ zapobiega powstawaniu zaskórników,
~ leczy trądzik.
Olejek migdałowy jest świetny do masaży. Wystarczy nalać kilka kropelek na rękę i masować twarz lub ciało przez kilka minut. Poprawi to krążenie krwi w miejscu masowanym i odżywi skórę.
Mieszając z innymi składnikami, możemy olejku używać do oczyszczania twarzy, jako skrub czy maseczka. Świetnie nadaje się jako składnik słynnej metody OCM. Jest idealną bazą do domowych peelingów. Można połączyć kilka kropel olejku z cukrem lub solą (nie polecane dla wrażliwej skóry i skóry z trądzikiem). Taki scrub nadaje się również do złuszczenia suchej skóry na ustach. Można zmieszać sok z cytryny z olejkiem i taką mieszanką „poczęstować” przebarwienia na twarzy. Łatwą i szybką nawilżającą maseczkę uzyskamy mieszając olejek migdałowy z płatkami owsianymi (moje ukochane:)). Używając olejku pod oczy, codziennie przez kilka tygodni, możemy się pozbyć ciemnych cieni oraz kurzych łapek. Wystarczy przed spaniem namoczyć patyczek do czyszczenia uszu w olejku i nanieść na skórę pod oczami. W połączeniu z odrobiną miodu tworzy również świetną maskę, dzięki której masując okolice pod oczami, pozbędziemy się tzw. worków. Olejek migdałowy jest również doskonały w nawilżaniu suchej i twardej skóry na łokciach, kolanach i piętach.

Dodam, że mowa tu o odmianie słodkiej olejku migdałowego. Odmiana gorzka jest toksyczna i nie nadaje się do pielęgnacji skóry. Olejek nie nadaje się również dla osób uczulonych na orzechy i oleje z nich otrzymywane.

Od kilku dni wieczorami używam olejku pod oczy. Cienie pod oczami jeszcze mam, bo na efekty trzeba czekać tygodniami. Jednak powiem, że skóra jest już bardziej nawilżona. Myślę, że olejek migdałowy stanie się moim ulubieńcem.

A Wy macie jakieś doświadczenia z olejkiem migdałowym? Chętnie poczytam Wasze opinie:).
Pozdrawiam:).

14 comments:

  1. Nie mam, ale chyba się w niego zaopatrzę jak u nas znajdę, bo Twój opis brzmi zachęcająco :))))).

    ReplyDelete
    Replies
    1. kochana, mogę Cię zaopatrzyć jak chcesz czekać do mojego przyjazdu:)

      Delete
  2. ja tak samo! muszę go kupić.. jutro :D mam nadzieję, że u nas cena równie zachęcająca :D

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam zapach migdałów :) skorzystam przy pielęgnacji włosów :)

    ReplyDelete
  4. Kurcze, muszę sobie w końcu kupić ten olejek :)

    ReplyDelete
  5. Dziewczyny dajcie koniecznie znać jakie będą u Was rezultaty:)

    ReplyDelete
  6. kupiłam go, stosowałam 1 raz i zastanawia mnie to że ja mam OLEJ migdałowy a na opakowaniu pisze że nie jet to OLEJEK migdałowy- to zgłupiałam. wiesz może czym się różni olej od olejku? w necie jest używany ten termin zamiennie, pisze że do smażenia i sałatek :) ale i tak dam go na włosy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. na moim jest napisane, że nadaje się do gotowania, masażu i na skórę. nie wiem jaka jest różnica między olejem a olejkiem. wydaje mi się, że żadna jeśli chodzi o działnie:)

      Delete
  7. Hmmm nie pomyślałam by stosować olejek pod oczy....Chyba muszę przetestować taki sposób:)

    ReplyDelete
  8. Pod oczy jeszcze olejku nie stosowalam, ciekawa jestem jak to zadziala:) Co do rodziaju olejkow to najlepiej znam bo mam jest Bio Oil najbardziej zachwalany i dobrze znany jako remedium na rozstepy, blizny, dekoloryzacje skory itp.
    Ten rzeczywiscie dziala, stosowalam go po kapieli, wmasowujac w mokra jeszcze skore i zostawiajac zeby wyschlo/wsiaklo naturalnie:) Przypuszczam, ze sposob zadziala z kazdym innym olejkiem - skora jest aksamitna i miekka;))
    Niestety proces naturalnego wysychania nie sprzyjal mojemu zdrowiu w warunkach zimowych wiec dla mnie pozostaje to rytualem letnim, na cieple i suche dni:)
    A na wlosy, juz sie o tym nasluchalam - Maroccan Oil - wszyscy mi o tym mowia, ze to cudo i ze na moje buszowate klaczki pomoze ale ja mam po prostu yhhhh skrzywienie na kladzenie oleju na glowe, jakos ze tak powiem, tego nie widze:O
    ;)
    x
    Lodorowa Asia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też miałam kiedyś takie podejście do olejowania włosów, ale to niezły sposób na okiełznanie włosa;) Wiadomo, nie lejesz go litrami;). Rozetrzyj kropkę olejku na dłonie i wetrzyj we włosy. Robi różnicę, a włosy w ogóle na tłuste nie wyglądają;)

      Delete
  9. Moja testowanie ojejku zaczynam dziś, bo dostałam w prezencie urodzinowym od kochanej szwagierki :). Ba brodę, bo tam mam palmy i pod te oczy spróbuję chyba też. No właśnie, już trochę czasu minęło od tego postu, jak on zadziałał na te kurze łapki?

    ReplyDelete
  10. Olejek migdałowy nie tylko zlikwidował kurze łapki, ale także brązowe plamki, przebarwienia, które pojawiły mi się w ciąży. Dużo czytałam o różnych naturalnych olejach i w końcu postanowiłam kupić. Podczas ciąży stosowałam, na brzuch, w efekcie nie mam rozstępów. Potem zaczęłam pod oczy i na całą twarz. Słyszałam, że można się natknąć na mieszane oleje np. z parafiną, dlatego kupuję ze sprawdzonego źródła, w sklepie marokogust.com Mają tam duży wybór naturalnych kosmetyków w dobrej cenie. Wczoraj zamówiłam arganowy, za jakiś czas napiszę jak na mnie działa i czy rzeczywiście jest tak cudowny jak się o nim czyta.

    ReplyDelete

Dziękuję za Wasze komentarze:) I za to, że jesteście:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...